USTEC

Eduquem en una economia crítica i plural

Avui, dimarts 19 d'abril de 2016, s'inicia la campanya “Eduquem en una economia crítica i plural. Fem fora l'EFEC dels centres educatius” i el nostre sindicat hi participa com una de les entitats impulsores.

L'any 2012 els departaments d'Ensenyament i Economia de Generalitat de Catalunya, l'Institut d'Estudis Financers (IEF) i les entitats financeres BBVA, Unnim, “la Caixa” i Banc Sabadell, van signar un conveni de col·laboració per posar en marxa un partenariat públic-privat per a realitzar el projecte EFEC, amb l'objectiu d'oferir a les escoles públiques la possibilitat d'impartir educació financera bàsica als alumnes de 4t d'ESO (últim curs d'Educació Secundària Obligatòria).

L'EFEC s'ha anat extenent i aquest curs 2015/16 s'ha imparit a 262 centres de Catalunya (públics i privats/concertats), un 25% del total de centres. Per la propera edició hi participarà també el Col·legi d’Economistes de Catalunya i d’EFPA (Asociación Europea de Asesores y Planificadores Financiero-Patrimoniales).

El programa es realitza a base de personal voluntari (no remunerat), treballadors/es en actiu o jubilats del sector financer de la banca convencional (per tant, no és professorat format com a tal) que realitzen 5 hores lectives als centres educatius.

Analitzant amb detall els continguts curriculars del programa (desenvolupats per l'IFE en col·laboració amb el Departament), es constata que només aporten la visió del capitalisme financer hegemònic, sense referències a altres alternatives econòmiques. No existeixen la banca pública, les finances ètiques o l’economia social, així com tampoc no alerta dels perills de la manca de regulació financera ni esmenta els desnonaments o la part de responsabilitat d'aquestes entitats en la crisi financera i els seus efectes socials. En canvi sí són continguts prioritaris els plans de pensions, els fons d’inversió i les assegurances, ben bé com si aquest pla educatiu hagués estat dissenyat tenint en compte els interessos dels grans grups financers.

Davant aquesta situació, un conjunt d'entitats, organitzacions i plataformes que treballen en el camp de l'economia social i solidària, les finances ètiques, les alternatives al sistema capitalista hegemònic, els drets socials i l'educació crítica, entre les quals hi ha USTEC-STEs, ens hem ajuntat per constituir la Plataforma per una educació en economia crítica (PLEEC) i avui iniciem una campanya anomenada "Eduquem en economia crítica i plural. Fem fora l'EFEC dels centres educatius".

Aquesta campanya té com a objectius:

És per això que demanem el suport i l'adhesió del professorat a títol individual i de les entitats, organitzacions i plataformes que estiguin d'acord amb aquesta campanya, que s'adhereixin al manifest i signin a la web www.educaciocritica.cat.

Esperem que en feu el màxim de difusió!

linia

afiliat ustec

Perquè som un sindicat que depen en més d'un 90% de teves aportacions i no pas de subvencions... AFILIA'T!
Tu garanteixes la nostra independència.

linia

USTEC·STEs IAC, Actualitzat: