Visualización incorrecta de dos elementos posicionados mediante float

Get Adobe   Flash player
1.-   Aixeca’t! Lluita amb nosaltres!
2.-   l ofensiva neoliberal : LA LOMCE, LA LEC I LES RETALLADES
3.- lluita i mobilització: Ni LOMCE, Ni LEC, Ni RETALLADES
4.- La lluita continua.
5.-  L’ensenyament que volem
6.-  La lluita en defensa de la immersió lingüística
7.-  USTEC•STEs i la IAC: coherència i dignitat
8.-  la lluita per la igualtat i l’equitat  de totes i tots SECRETARIA DE LA DONA
9.- MOVIMENTS SOCIALS
10.- Reivindicacions comunes a tot el professorat

11. PROGRAMA ELECTORAL PER SECTORS

PROGRAMA ELECTORAL d’USTEC·STEs (IAC) eleccions 2015

D’on venim? D’una de les etapes més fosques que ha viscut l’ensenyament públic. Els anys més durs i difícils que hem experimentat els docents del nostre país. Un temps de retallades doloroses, d’atacs a la nostra condició de treballadors i ensenyants a partir de la degradació de les nostres condicions laborals i professionals, de l’obstinada manca de reconeixement social del nostre paper dins la societat i una significativa involució en la cultura democràtica que presidia els nostres claustres des de feia una generació.
On som? En una cruïlla històrica on forces controlades pel poder neoliberal tracten d’arrabassar-nos el futur. En un instant en què som atacats des d’un triple front: a nivell global, amb una filosofia neoliberal que pretén estendre la idea d’educació com una mercaderia més al servei del benefici privat; a nivell estatal, amb una LOMCE on es combina el tatcherisme més brutal amb el franquisme més ranci; a nivell nacional, amb una LEC que pretén fer dels centres educatius empreses de gestió privada en un sistema caracteritzat per la desigualtat, la degradació i la devaluació de tot allò que és públic, i una involució professional amb la qual es pretén eradicar la democràcia dels centres.
On anem...? Allà on la nostra voluntat, esforç i determinació ens portin. Malgrat aquests anys difícils, malgrat les amenaces presents, hem de mirar el futur amb esperança. Tanmateix, sense passat no hi ha futur. I els valors que han caracteritzat sempre USTEC·STEs són avui més vàlids que mai: la voluntat de construir una escola pública, catalana, laica, democràtica, coeducadora i compensadora de les desigualtats.
USTEC·STEs (IAC) és un sindicat català, nacional i de classe, independent, plural i implicat en la realitat social i que ha defensat sempre el dret a l’autodeterminació, un dret polític que va indissociablement unit als dret socials per al poble català. Ho avalen tres dècades de sindicalisme en què aquests trets han estat definitoris, que no han estat només paraules, sinó que han acompanyat i han donat sentit a la nostra acció sindical.
Hem de continuar, encara amb major fermesa, l’impuls de la lluita social per les llibertats nacionals, tant en la defensa de l’ús social de la nostra llengua com en la defensa del dret a decidir plenament apostant per la celebració d’un referèndum nacional d’autodeterminació. Sobretot, en un moment històric en què un gruix molt important de la societat civil s’ha manifestat amb una exigència clara: que el poble català pugui exercir el dret democràtic a decidir el seu futur col·lectiu. Catalunya és una nació i el poble català és un subjecte històric i polític en el qual resideix la sobirania i és dipositari del dret a decidir per si mateix i a dotar-se de les formes d’organització política i social que lliurement vulgui escollir. La celebració d’un referèndum on el poble sigui consultat és avui una exigència democràtica.
Malgrat les tempestes congriades damunt nostre, USTEC·STEs s’ha mantingut ferma en la defensa dels nostres principis. I això s’ha materialitzat en una lluita infatigable i constant en aquests darrers anys. Hem resistit sense defallir els atacs que ha rebut el col·lectiu de docents des de l’Administració, els mitjans de comunicació o les institucions. Hem protagonitzat totes les accions i mobilitzacions possibles al carrer, a les escoles, als debats públics, a les institucions, als tribunals. Hem fet un gran esforç per mantenir informat el professorat en tots els aspectes individuals o col·lectius que han afectat els seus drets i benestar. Hem procurat ajudar el professorat als tribunals, al telèfon, a la web, a peu de centre, al carrer, a les xarxes socials, als debats públics, a les negociacions, a les assemblees..., en totes les formes possibles i en les impossibles també. I sempre hem mantingut i mantindrem la nostra independència política i econòmica. En uns anys en què la corrupció esquitxa bona part del sistema, el nostre sindicat només ha viscut d’allò que han aportat les persones afiliades. Potser hem combinat errors i encerts, però mai, mai, no hem defallit ni defallirem.
Continuarem lluitant, amb informació, amb les mobilitzacions, amb les idees, amb la defensa del nostre model democràtic d’educació, de les nostres condicions laborals, afrontant alhora els problemes que pateix el professorat en el dia a dia i en els desafiaments que el futur ens depara. Treballarem dur, no només per superar les desgràcies del passat recent, sinó per encarar un nou futur, amb la configuració d’un nou sistema educatiu fonamentat en els principis que ens han guiat, que ens guien i que no ens cansarem de repetir.
L’important no és tant d’on venim o on som, sinó on volem anar. Allà on això sigui, cap futur serà possible sense la companyia del professorat del nostre país. USTEC·STEs no és res sense la participació, el suport i l’acció dels docents. Cap futur serà feliç sense la implicació activa dels ensenyants. Enfront els obstacles i problemes, per tombar la tendència al desànim col·lectiu on volen fer caure l’educació, per aconseguir un ensenyament públic de qualitat i preservar la dignitat d’aquesta professió, aixeca’t i lluita amb nosaltres!

Consorci d'Educació de Barcelona

Baix Llobregat