USTEC

Continuem negociant amb Funció Pública pel retorn de les condicions laborals perdudes malgrat la resistència de l'administració.

Com a integrant de la Intersindical Alternativa de Catalunya (IAC) USTEC·STEs va impulsar i participar en les mobilitzacions unitàries de final d’any que ens van portar a aconseguir una resolució parlamentària unànime de tots els grups polítics que insta el Govern en el marc de la negociació a la Mesa General de Funció Pública a:

Tot i que no hi és tot el que voldríem, només el reconeixement del retorn de les pagues del 2013 i 2014 ja és un gran avenç, ja que  només hi havia el compromís del retorn d’una part de la paga del 2013 amb un hipotètic impost sobre els dipòsits bancaris que mai no ha estat aplicat en ser recorregut pel Govern de Madrid.
En aquest marc de treball han començat les negociacions amb Governació amb els següents resultats:

Durant aquest 2016 els nostres companys de funció pública gaudiran d’aquests dies per antiguitat que van ser eliminats al 2012.  A Ensenyament hem demanat que es tracti en Mesa Sectorial de Negociació l’aplicació d’aquest retorn. Ara mateix, el gaudiment d’aquests dies només està gens clar, segons el seu conveni,  per al personal laboral de les llars d’infants.

Aquest és el punt que ara mateix s’està negociant a la Mesa. Els sindicats estem pressionant perquè sigui al més aviat possible i l’administració està intentant retardar-ne el retorn tant com sigui possible. La propera Mesa tindrà lloc el 7 d’abril i l’Administració haurà de portar-hi la resposta a la nostra darrera proposta.

USTEC·STEs està defensant la inclusió d’aquests compromisos de retorn de drets i de pagament en qualsevol altre acord parcial a què s’arribi ja que permetrà que la resolució parlamentària es concreti en un reconeixement de deute per part de l’Administració amb independència del color polític que tinguin els futurs governs.
USTEC∙STEs també hi ha inclòs tot el conjunt de retallades que va significar el Reial Decret Wert 14/2012 (horari lectiu, substitucions 1r dia i ràtios) com a tema bàsic de sector en aquesta negociació de caràcter general.

El Departament de Governació no pot anar per lliure:
EXIGIM AL GOVERN QUE ACATI LA RESOLUCIÓ PARLAMENTÀRIA

Segons la resposta que ens pugui donar l’Administració caldrà tornar-nos a mobilitzar. Si obtenim una negativa serà necessària la conscienciació i la mobilització de tothom per aconseguir canviar el criteri de l’Administració.

linia

afiliat ustec

Perquè som un sindicat que depen en més d'un 90% de teves aportacions i no pas de subvencions... AFILIA'T!
Tu garanteixes la nostra independència.

linia

09/01/2019 13:23 (1)