EL DEPARTAMENT  VOL SUPRIMIR UN GRUP DE P-3 A BADIA DEL VALLÈS

El 21 de desembre, la direcció dels Serveis Territorials al Vallès Occidental, va comunicar a la direcció de l’escola La Muñeira que per el proper curs no ofertaria el grup de P-3, argumentant que no havia alumnes suficients per a mantenir les actuals 7 línies que hi ha a la població.

A Badia del Vallès hi ha 4 escoles, l’escola La Muñeira actualment és l’únic centre d’una línia.

S’ha constatat amb els cens municipal que per al proper curs hi ha 158 nens i nenes per a fer la preinscripció de P-3, això suposa que entre els sis grups que pretenen deixar a la població no hi ha suficients llocs per a tothom. Més quan a Badia, es matriculen alumnes d'altres localitats, la qual cosa fa pensar que amb aquesta decisió els Serveis Territorials aboquen la resta d'escoles a la massificació.

Badia és una població lluitadora des de els seus inicis, i aquesta vegada no ha estat diferent. El passat divendres 13 de gener a la tarda es va fer una assemblea informativa a l'escola La Muñeira, adreçada a tota la població, amb la participació de la direcció, mestres i un representant de l'AMPA de l'escola, l'alcaldessa i la regidora d'ensenyament.

A la sala teatre no s'hi cabia, al voltant de 300 persones entre pares, mares, alumnes, ex alumnes, mestres de les escoles d'infantil i primària, professorat dels instituts de secundària, de les llars d'infants, entitats de la població, moviment 15-M.... En definitiva la massa social de Badia que no pot perdre una de les seves escoles.

Amb lemes com "A BADIA NO ES TANCA CAP GRUP", "NO A LA MASSIFICACIÓ", "MANTINGUEM LES ESCOLES PÚBLIQUES I DE QUALITAT", es va acordar demanar entrevista urgent al director dels SSTT, continuar amb la recollida de signatures, recollir cartes d'alumnes i ex alumnes per donar al director dels SSTT.

Dijous 19 de gener entre les 9 i 1/4 d'1, a l'Ajuntament, s'ha una reunió entre les directores de les quatre escoles i de les dues llars d'infants, amb la sots directora dels SSTT, Sra. Empar García, l'inspector de la localitat, l'alcaldessa, la regidora i tècnics d'Educació municipals, així com amb un representant de l'AMPA de La Muñeira.

Mentre, a la plaça de l'ajuntament havia una concentració promoguda per la Federació d'AMPAs, amb un bon nombre d'alumnes, mestres, pares, mares, avis, avies i ciutadania en general, reivindicaven el no tancament del grup de P-3 de La Muñeira ni de cap grup de P-3 a la població. Que sota unes temperatures gèlides, a cop de timbals, sirenes i xiulets han recolzat els representants de les escoles que estaven reunits amb l'administració.

Als representants del SSTT, se'ls hi ha lliurat un escrit signat per la FAMPA de Badia, en el que es demana que es permeti obrir la matriculació a les 7 aules actuals.
Per a la tarda a 1/4 de 6, a l'escola La Muñeira s'ha fet una assemblea informativa, adreçada a tota la població, on s'ha explicat la reunió del matí.

BLOC amb més informació

09/01/2019 13:27 (1)