NOVA AGRESSIÓ ALS EMPLEATS I A LES EMPLEADES PÚBLIQUES

USTEC·STEs i les organitzacions que composem IAC, davant les noves retallades anunciades pel president Mas, volem expressar el nostre rebuig i indignació per la decisió del Govern de la Generalitat, que novament insisteix en la seva política de fer pagar la crisi als treballadors i treballadores, i als sectors més febles de la societat, mentre continua defensant els interessos dels autèntics responsables de la crisi.

Per a la IAC és inacceptable que, després d’any i mig d’haver sofert retallades salarials i acomiadaments, es tornin a plantejar mesures de reducció de les nostres retribucions i de llocs de treball, per reduir la despesa pública, mentre es continuen malgastant diners  i no es volen adoptar altres mesures més justes.

El president Mas anuncia també increments de taxes (universitàries, carburants,...), dels preus del transport públic i del cànon de l’aigua i el copagament a la sanitat pública. Tot això, mentre s’han anat suprimint impostos com el de successions i s’ha reduït el de societats i el de les rendes del capital i es tolera un  frau fiscal, que és el més alt de tota la Unió Europea.

Aquestes polítiques demostren clarament que la reducció del dèficit i l’equilibri pressupostari es vol aconseguir carregant el cost sobre els treballadors i les treballadores del sector públic i sobre el conjunt de la població amb menys ingressos, mentre es beneficia a les rendes més altes.

La IAC considera, d’altra banda, que prendre aquesta decisió dos dies després de les eleccions, sense haver dit res durant tota la campanya electoral, demostra una actitud antidemocràtica, un engany i una manca de respecte al conjunt de la ciutadania.

Des de la IAC no acceptarem de cap manera aquesta nova agressió i ens oposarem, amb tots els mitjans al nostre abast, en defensa dels nostres drets i per unes condicions de vida dignes i justes.

LA CRISI L’HAN DE PAGAR ELS RESPONSABLES I NO ELS TREBALLADORS I LES TREBALLADORES.

DEFENSEM ELS SERVEIS PÚBLICS DE QUALITAT

09/01/2019 13:27 (2)